Historien om Liza

Mitt foto
Skara, Västra Götaland, Sweden
Jag är en nybliven mamma som oxå är trädgårdtok och scrappare! Stolt katt och akvarie-ägare... Jag blir jätteivrig när jag får lära mig nya saker, så just nu är det bebis som gäller till 200% Snart är det sommarsäsong igen och då är det spaden och fröpåsarna som tar upp all tid... Min trädgård ligger i Zon 3, utanför Skara och är ca 3500 m2... ... ... ... Fast att njuta av livet och bara ta det lugnt hinner jag allt med oxå! =)

tisdag 26 juni 2007

Uteplatsen

Vi har grävt en uteplats i vår trädgård. Det är så skönt att slippa flytta på möblerna när man ska klippa gräset och det är platt och tortt under fötterna...

Pepsi sitter och njuter i solen på våra plattor.
De väger bly! 50*50 cm med svart/vit marmor och sjöstensplattor.

Några stenar är utlagda. Det kommer bli riktigt fint! 3,60*3,60 stor är den, borträknat slipersern runt omkring...

Nu har jag grävt en rabatt runt hela uteplatsen! De va jobbigt!! Det är ju så mkt sten i vår trädgård och det är mest fylle när man börjar gräva...
Det är en New Dawn klätterros jag planterat ner. Ska sitta en likadan på andra sidan "ingången" som blir. Har köpt en rosbåge att sätta dit när dom vuxit till sig lite. Skulle se fjantigt ut nu...

Såhär ser det ut ifrån långt håll, nu när jag fått allt nerplanterat. Det har tagit några veckor att få iordning på den, men fint till tusen blev det! =)

Närbilder på blommorna kommer i morgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar