Historien om Liza

Mitt foto
Skara, Västra Götaland, Sweden
Jag är en nybliven mamma som oxå är trädgårdtok och scrappare! Stolt katt och akvarie-ägare... Jag blir jätteivrig när jag får lära mig nya saker, så just nu är det bebis som gäller till 200% Snart är det sommarsäsong igen och då är det spaden och fröpåsarna som tar upp all tid... Min trädgård ligger i Zon 3, utanför Skara och är ca 3500 m2... ... ... ... Fast att njuta av livet och bara ta det lugnt hinner jag allt med oxå! =)

måndag 9 juli 2007

Att dölja en brunn... del 1

Jag har flera fula brunnar i trädgården. Här har jag försökt dölja en genom att anlägga en rabatt runt så den inte syns så väl...

Ett vackert gräs, Ekorrhorn tror jag det heter. Jag hade för mig det skulle vara 1-årigt, men det överlevde den milda vintern till min glädje...

Lite grå toner. Längst upp till vänster är det blommande silverav, sen klättrande humle. Närmast en planta smulgubbar och gräset blåsvingel. Det har en så härlig blå-silveraktig färg!


En översikt... Tagen innan gräset erkorrhornet slagit ut...


Här har vi den fula brunnen. I våras döljdes den av akleja och förgätmigej.

En mörklila-blå akleja jag fått av min mormor...


Min vackra mörka lila-vita akleja som är 1 år gammal. Jag kommer tyvärr inte ihåg vad den heter, men fröna sprider jag ut lite här och där...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar