Historien om Liza

Mitt foto
Skara, Västra Götaland, Sweden
Jag är en nybliven mamma som oxå är trädgårdtok och scrappare! Stolt katt och akvarie-ägare... Jag blir jätteivrig när jag får lära mig nya saker, så just nu är det bebis som gäller till 200% Snart är det sommarsäsong igen och då är det spaden och fröpåsarna som tar upp all tid... Min trädgård ligger i Zon 3, utanför Skara och är ca 3500 m2... ... ... ... Fast att njuta av livet och bara ta det lugnt hinner jag allt med oxå! =)

söndag 4 januari 2009

Min stil just nu...

Jag har kommit på att jag gör mina layouter på ett visst sätt.
Verkar som om jag hittat den stil jag tycker bäst om just nu...

* Jag börjar med att bestämma mig för vilka kort jag ska göra, 1-3 st.

* Sen gör jag en fotomatta till korten (av hobbykartong i A4 format och färgen kvist) och sätter fast den med fotostickers (dubbelhäftande tejp). Fotomattan ska vara ca 3-5 mm större på varje sida än kortet. Jag brukar färga kanterna på fotomattan med fluid chalk - dark brown. Tycker den passar bäst till just det pappret. Att färga kanterna kan jag ibland vänta med tills jag valt ut bakgrundspappret...

* Väljer ut bakgrundspappret. Brukar lägga ut
korten och se vilket dom passar bäst till...

* Sen sätter jag fast korten på bakgrundspappret

* Rubriken - Jag brukar vilja ha rubriken på övre hälften av pappret. Brukar inte bli nöjd om den hamnar för långt ner... Känns inte rätt...

* Själva texten - jag gillar små journalingstämplar och sen att skriva i dom. Nackdelen kan vara om man har mkt att berätta. Jag skulle gärna vilja ha lite större sådana stämplar men har inte hittat några än...

* Dekorationer - Prima Hydrangea blommor: Floral Embellishment - dom bara älskar jag!!! Blir nog lite tråkigt om jag använder dom på alla LO:s men vackra är dom! Sen brukar jag klistra på en akdryldroppe i passande färg i mitten.
Bilden visar förpackningen Beach & Sand

* Swirlstämplar - oxå underbara dekorationer. Skulle vilja ha fler dock!

Jag lägger in en bild från Hannas scrapbookalbum jag gjorde till henne i julklapp för att visa hur jag menar...
.


















.

Detta pappret älskar jag! -från Panduro
Tyckte själva sidan blev mkt bra oxå då blomman verkligen ser ut att höra till hennes hårband...

1 kommentar: