Historien om Liza

Mitt foto
Skara, Västra Götaland, Sweden
Jag är en nybliven mamma som oxå är trädgårdtok och scrappare! Stolt katt och akvarie-ägare... Jag blir jätteivrig när jag får lära mig nya saker, så just nu är det bebis som gäller till 200% Snart är det sommarsäsong igen och då är det spaden och fröpåsarna som tar upp all tid... Min trädgård ligger i Zon 3, utanför Skara och är ca 3500 m2... ... ... ... Fast att njuta av livet och bara ta det lugnt hinner jag allt med oxå! =)

måndag 10 september 2007

Höst - Rea! =)

Jag älskar plant-rea!!! Då är ju det gyllene tillfället att prova växter som man kanske inte tänkt köpa annars =)
Jag var i väg häromdagen och gjorde riktiga fynd! =)

Här är min inköpslista:

* 3 st Vita Höstaster

* 2 st Höstflox "Starfire" - mörkröd


* 3 st Höstflox "David" - vit


* 2st Höstflox "Blue Boy" - mörkblå



* 1st Vinröd Kärleksört


* 1st Fingerborgsblomma "Alba" - vit


* 1st Tremastarblomma "Blue Stone" - blå


* 1st Bergvallmo - blå


* 2st Rabattlobelia - röd


* 2st AxVeronica - blå



Vi får väl se vad jag tycker om de olika blommorna. Fingerborgsblomma, tremastarblomma och den blå vallmon vet jag inte ens om jag kommer gilla. Det ska bli spännande att se vad som överlever vintern och hur det blir nästa sommar...

Och för den som inte märkt det är jag alldeles tokig i Höstflox!!! Älskar att det kommer en liten doftpust när man går förbi!! =) *njuter*


Alla perenner jag köpte 10kr/st!!!
Det priset skulle jag kunna leva med jämt!!! =)







2 kommentarer:

  1. Hej!

    Kul att hitta hit! To Do-listor är aldrig fel, listor överhuvudtaget är toppen!!!! Mina kommer rakt av från "Hjälp, jag är med trädgård!" Min egen nybörjar Bibel. Länk till den finns på måndanes To Do som nu är upplaggd!

    SvaraRadera
  2. Hej
    Är en älskare av Höst flox .men saknar den röda ( låg sort ) undrar om du har ?

    Mvh Ewa

    SvaraRadera