Historien om Liza

Mitt foto
Skara, Västra Götaland, Sweden
Jag är en nybliven mamma som oxå är trädgårdtok och scrappare! Stolt katt och akvarie-ägare... Jag blir jätteivrig när jag får lära mig nya saker, så just nu är det bebis som gäller till 200% Snart är det sommarsäsong igen och då är det spaden och fröpåsarna som tar upp all tid... Min trädgård ligger i Zon 3, utanför Skara och är ca 3500 m2... ... ... ... Fast att njuta av livet och bara ta det lugnt hinner jag allt med oxå! =)

tisdag 11 september 2007

Ny Rabatt - runt trädet

Usch! Nu ligger jag hemma i tv-soffa i en förkylning! Då passar det väl bra att smurfa lite och lägga upp nya inlägg i bloggen...

Härom dagen gjorde jag en liten ny rabatt. Den går runt ett träd.
Det blir ju även lättare att klippa gräset då. Det blir ingen gräskant kvar närmast trädet som ser ful ut och stör... =)

Jag började med att gräva ut runt ett av våra gamla äppelträd. Detta är halvdött och jag hoppas det kommer bli vackrare med klematisen klängandes på det. Först hade jag tänkt sätta bara en Klematis "Summer Snow" och en Funkia som rotskugga.


Här har jag nu planterat Klematisen "Summer Snow", en Funkia och några frösådda Akeljor "Nora Barlow".
Jag hoppas min lilla klematis kan blomma så här vackert i äppelträdet någon gång!!!


Jag tyckte det blev så litet med bara funkian och klematisen att jag utökade rabatten lite och satte ner en Rabatt-Lobelia och en vit Stäppsalvia.


Det blev betydligt bättre tycker jag! Den blev lite mer rund i formen nu oxå...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar