Historien om Liza

Mitt foto
Skara, Västra Götaland, Sweden
Jag är en nybliven mamma som oxå är trädgårdtok och scrappare! Stolt katt och akvarie-ägare... Jag blir jätteivrig när jag får lära mig nya saker, så just nu är det bebis som gäller till 200% Snart är det sommarsäsong igen och då är det spaden och fröpåsarna som tar upp all tid... Min trädgård ligger i Zon 3, utanför Skara och är ca 3500 m2... ... ... ... Fast att njuta av livet och bara ta det lugnt hinner jag allt med oxå! =)

fredag 6 februari 2009

Läcker

Jag gjorde en LO av lite bilder jag hade liggandes på Tony.
Jag började med tanken att jag ville ha den där mörkblå
metallic - plasten som fotomatta.
Han fick det som presentpapper när han fyllde år nu.
Jag tyckte det va skitläckert! =)


Jag körde på som vanligt och stämplade på lite swirls...
Blev dock inte alls nöjd!
Swirlsen var för nära i färg till bakgrundspappret så dom syntes
nästan inte alls och det gjorde att det bara såg tomt och konstigt ut...
Så jag stämplade lite mer, i annan färg =) och gjorde några biljetter,
som jag experimenterade med att distressa med två olika blå dynor.
I detta fallet var det inga distressdynor utan helt vanliga versa mark.
Jag sprutade på vatten på pappret först och sen duttade lite med dynan. Blev bra tycker jag =)

Denna är distressad med bara en dyna.
Versa Marks blåmetallic dyna. Gillade verkligen färgtonen! =)


Dessa två är distressade med två dynor.
Dels den blå från förra bilden, men jag tyckte det kom så lite på dom så jag ville ha mer färg.
Då tog jag den blå brilliancedynan - den är ej vattenlöslig så det blev ett lite
annorlunda mönster på dessa två...

1 kommentar:

  1. Alla tre LOsarna på Tony blev ju bra. Måste börja stämpla lite på mina LOs, det blir ju så snyggt på dina.
    Du frågade ju om två svarta "hantlar" på en lo jag gjort, kommer inte på vad man kallar dom...visar nästa gång vi ses ist:)

    SvaraRadera