Historien om Liza

Mitt foto
Skara, Västra Götaland, Sweden
Jag är en nybliven mamma som oxå är trädgårdtok och scrappare! Stolt katt och akvarie-ägare... Jag blir jätteivrig när jag får lära mig nya saker, så just nu är det bebis som gäller till 200% Snart är det sommarsäsong igen och då är det spaden och fröpåsarna som tar upp all tid... Min trädgård ligger i Zon 3, utanför Skara och är ca 3500 m2... ... ... ... Fast att njuta av livet och bara ta det lugnt hinner jag allt med oxå! =)

måndag 6 augusti 2007

Att dölja en brunn... Del 3

Här har vi då del 3.
Bilderna är tagna med min mobiltelefon. Jag tycker dom blir riktigt bra när man tar utomhus!

En självsådd Solros närmast med rosa Bukettsprirea, vit Vitpytta, röd Studentnejlika och outslagna rosa liljor längst till höger.


Humlen har klättrat upp en bra bit nu på sin spalje, längst till vänster i bild.


Funkiorna har vuxit upp fint och blommar snart. Det syns inte mycket av brunnen nu, jätteskönt!!

Taget ifrån andra sidan, ifrån södersidan. Brunnen är nästan helt försvunnen bakom smultronen. Bären blir så otroligt stora och goda! Stora som små jordgubbar... *Mums*


Taget lite längre ifrån. Pepsi sitter och myser intill och spanar på alla fjärilar.


Hon är ju bara för söter! =)

1 kommentar: