Historien om Liza

Mitt foto
Skara, Västra Götaland, Sweden
Jag är en nybliven mamma som oxå är trädgårdtok och scrappare! Stolt katt och akvarie-ägare... Jag blir jätteivrig när jag får lära mig nya saker, så just nu är det bebis som gäller till 200% Snart är det sommarsäsong igen och då är det spaden och fröpåsarna som tar upp all tid... Min trädgård ligger i Zon 3, utanför Skara och är ca 3500 m2... ... ... ... Fast att njuta av livet och bara ta det lugnt hinner jag allt med oxå! =)

onsdag 1 augusti 2007

Mina Underbara Liljor

Här kommer några bilder på mina underbara liljor.
Denna rosa är ifrån 2005 och har växt till sig fint. Tyvärr doftar den inte, men ack så vacker!!!

Det hade nyss regnat och dropparna är fortfarande kvar...

Denna är ifrån förra sommaren och planterades väldigt sent så den blommade aldrig i rabatten utan i en kruka. Den har växt upp fint. Jag trodde aldrig den skulle överleva. Den lyser verkligen upp med sin klara färg!



Detta är en orientlilja jag köpte i våras. Jag förodlade lökarna i växthuset under våren så den blommar lite tidigare än vanligt.
Det var billiga lökar, men gu va underbar den är!!! Den doftar helt otroligt!!! Tänk om man kunde få ha dom blommande hela sommaren!!!

Jag har en helvit oxå, men den är ej förodlad så den har bara små knoppar än så länge... Jag hoppas den doftar lika underbart den!! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar