Historien om Liza

Mitt foto
Skara, Västra Götaland, Sweden
Jag är en nybliven mamma som oxå är trädgårdtok och scrappare! Stolt katt och akvarie-ägare... Jag blir jätteivrig när jag får lära mig nya saker, så just nu är det bebis som gäller till 200% Snart är det sommarsäsong igen och då är det spaden och fröpåsarna som tar upp all tid... Min trädgård ligger i Zon 3, utanför Skara och är ca 3500 m2... ... ... ... Fast att njuta av livet och bara ta det lugnt hinner jag allt med oxå! =)

tisdag 28 augusti 2007

Husmålning...


Här kommer en bild på hur huset börjar arta sig... Det är meningen att fönstren skall vara röda istället för vitt...

Jag tror det kommer bli jättefint! =)

2 kommentarer:

  1. Hej! Kul att du hittade till mig! Har aldrig målat fönster, men har ändå fått för mig att det är ett ganska så jobbigt projekt?! Men röda fönster är fina, det är kul att bryta av mot alla vita som finns. Vi funderar på gröna i en del av huset (vårt hus är lite "mixat"). Kanske blir det ditt rabarberpajstips här i kväll... Mums!
    Annamaria

    SvaraRadera
  2. Hej igen! Alltid kul med fler trädgårdsbloggar =)
    Själva fönstren är inte så svåra att måla då dom går att ta ner och även komma åt bra innifrån...
    Då är fönsterfodren värre och värst är vindskivorna!!! *urk!*
    Kör med gröna ni! =) Blir du inte nöjd kan du ju göra om det nästa år till en annan färg! Fönsterfärgen gör mkt även om man inte kan tro det...
    Å det är ju ganska lite målande i förhållande till effekten.
    Jag hoppas du tyckte om pajen!
    //Liza

    SvaraRadera