Historien om Liza

Mitt foto
Skara, Västra Götaland, Sweden
Jag är en nybliven mamma som oxå är trädgårdtok och scrappare! Stolt katt och akvarie-ägare... Jag blir jätteivrig när jag får lära mig nya saker, så just nu är det bebis som gäller till 200% Snart är det sommarsäsong igen och då är det spaden och fröpåsarna som tar upp all tid... Min trädgård ligger i Zon 3, utanför Skara och är ca 3500 m2... ... ... ... Fast att njuta av livet och bara ta det lugnt hinner jag allt med oxå! =)

tisdag 14 augusti 2007

Sommaren 2006, mitten av Juni...

Här är lite fler bilder ifrån förra sommaren, tagna 19 Juni..
Här ligger Pepsi på grönsakslandet och solar sig lite. Det är vanlig plocksallad till höger och morötter till vänster.

Här är lite längre ifrån. Det växer en himla massa hundkex bakom. I år är det mest nässlor och tistlar tyvärr...


Det har tagit sig fint i växthuset. Planterade dock alldeles för tätt. Hade 6 tomatplantor, 4 med slanggurka, två physalis, två vattenmelon och så vinrankan. Det blev gurkor så vi badade i dom! =)
I år har vinrankan dock växt väldigt mkt så den skymmer hela mittenraden av glasen på södersidan och en del av taket... Det gler lite lagom skugga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar