Historien om Liza

Mitt foto
Skara, Västra Götaland, Sweden
Jag är en nybliven mamma som oxå är trädgårdtok och scrappare! Stolt katt och akvarie-ägare... Jag blir jätteivrig när jag får lära mig nya saker, så just nu är det bebis som gäller till 200% Snart är det sommarsäsong igen och då är det spaden och fröpåsarna som tar upp all tid... Min trädgård ligger i Zon 3, utanför Skara och är ca 3500 m2... ... ... ... Fast att njuta av livet och bara ta det lugnt hinner jag allt med oxå! =)

onsdag 15 augusti 2007

Runda Rabatten Juni 2006...

Här är den runda rabatten som är på söder/väst sidan om huset. Den ligger i lätt söderslutting i sol nästan hela dagen, har lite skugga av en stor björk en liten stund mitt på dagen. Allt jag planterar där verkar trivas som 17 i alla fall! =)

En lite mer närbild. Vit/gula Irisar, en ljus tidigblommande Kaprifol och några Dagliljor.


Här har vi blå Bergklint och gula Dagliljor.

En vackert lilablå Iris, med jättestora tungor!!! Den vit/gula Irisen och två sorters Dagliljor, en ljusgul och en orangegul...

Här en översikt tagen ifrån syd-öst. Det är en Syrenbuske som står närmast bakom. Dock har jag beskurit den så den nu ser ut som ett litet träd. Det har bara en stam och växer fint till sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar