Historien om Liza

Mitt foto
Skara, Västra Götaland, Sweden
Jag är en nybliven mamma som oxå är trädgårdtok och scrappare! Stolt katt och akvarie-ägare... Jag blir jätteivrig när jag får lära mig nya saker, så just nu är det bebis som gäller till 200% Snart är det sommarsäsong igen och då är det spaden och fröpåsarna som tar upp all tid... Min trädgård ligger i Zon 3, utanför Skara och är ca 3500 m2... ... ... ... Fast att njuta av livet och bara ta det lugnt hinner jag allt med oxå! =)

söndag 5 augusti 2007

Lite blom-bilder...

Det är så tråkigt att det regnat hela sommaren!!! *Urk*
Dock känns det underbart skönt att blommorna överlevt störtfloderna och ändå orkar blomma så himla vackert
!

Hemmafixad Blå Snokört i förgrunden med en blommande Funkia i mitten. I bakgrunden vit Pipört och röd Stjärnflocka.

Närbild på den blå snokörten. Jag gillar verkligen färgen på de små blommorna. Härlig himmels-blå....


Den ettåriga Vallmon Danish Flag. Den var gullig och söt som färgklick i rabatten.


Min stora träkruka som står på en av brunnarna i trädgården. Det är mörk vinröd 1-årig Rävsvans och blå Million Bells i den. Million Bells är väldigt känslig för blåst.
.
Tyvärr blåser det mkt här hos mig, i alla fall i början av denna sommaren... Det måste ändras på med en hög häck och lite mer vinddämpande åtgärder...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar